måndag 11 oktober 2010

RASPEBALLER till middag..

TIPS TIPS TIPS!!!
Ni bara måste prova det här... PALTMIX eller RASPEBALLERMIX.. Kommer från Norge och finns på mataffären, tyvär inte i södra Sverige efter vad jag kan se på tillverkarens hemsida, men lite varstans här i norrland.
Man blandar vatten + mix, låter svälla i 10 minuter & kokar sedan palten= KLART!!
Både gott & enkelt!!
Jag älskar palt & kroppkakor, men har bara gjort egen nån enstaka gång eftersom att det känns lite krångligt att riva potatis och så.. men det här kommer jag absolut att göra fler gånger.
Tar med en påse när jag åker till Kalmar så får dom prova oxå.. bor ju vissa norrlänningar där som säkert lääängat efter lite palt! ;-)



1 kommentar:

Sofia Ahlehjelm sa...

Det måste jag testa! Stekte faktiskt nyss palt till kvällsfika, haha, med turkisk yoghurt och sylt blir det nästan som pannkaka! Mums!