onsdag 13 oktober 2010

Mina flickor..

Idag ska grabbarna fotograferas, och imorgon är det alice tur.. spänannde!! Då ajg lämnat pojkarna hos dagmamamn åker jag & Alice in till morfar. Vi ska kolla in alla renoveringar han har gjort i mitt gammla barndomshem. Vi ska även hämta ett trådlöst modem + en platt dataskärm så Amanda kan få igång sin dator - tack snälla pappa!
Efter det ska vi hämtat upp mormor som ska komma med hem till Vännäs för en övernattning.. trevligt!
Ikväll blir det träning för min del, första på 1 1/2 år.. LÄÄÄNGTAR!!
Gruppträning funkar verkligen för mig, blir sporrad, har fruktansvärt skoj + får lite egentid!!
Min utmaning går framåt med stormsteg, äter rätt och har helt undviker sötsaker.. har redan gått ned 2 kg på vågen.. :-)
Lite uppdateringen om minstingen:
Älaskade Lilla goa Alice kan nu rulla runt åt bägge hållen på ett kontrollerat sätt.. det tycker hon om! Annars så vill hon stå mest HELA tiden, hon håller oss i fingararna och står o balansera, otroligt va stadig hon är i kroppen. Sen så skrattas det en hel del och hon älskar bus samt att bli kittlad.. Även att sitta blir mer o mer stabilt även om det är en lång bit kvar! Sen hon fick börja sova i egen säng så sover hon hela nätter utan mat, hon somnar kl 21 ungefär och sover till ca 06-07, äter lite och somar om till ca 09.. vår fantastiska lilla tjej!!
På måndag börjar min inskolning på nya jobbet, känns inte lika nervöst nu då det börjar släppa för Alice kring maten, hon har ätit lite majsvälling på flaska, äter en portion gröt/dag + nästan en hel portion mat/dag.. så det går nog bra för Linus & farmor att ta över då jag jobbar.. Min andra tös.. min stora moderiktiga tös på väg till skolan!! ;-)






1 kommentar:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Hej och tack för titten, vad roligt att du kikade in :)

Visst går tiden fort? Tycker inte det var länge sen våra grabbar var små och nu är dom stora killar, och du har till och med en liten :)

Jag kämpar på med plugget, det är skönt att läsa hemifrån i alla fall.. Så man kan styra lite själv hur man lägger upp det, skulle inte klara av att sitta i en skolbänk.

Hur länge är du föräldraledig nu? Vad ska du göra sen?