fredag 15 oktober 2010

Lite kort om mig...

Lite kort om mig:

1. Jag är en kärleksfull och snäll människa.
Jag älskar min familj & mina vänner. Det ger mig en livsglädje utöver det vanliga och jag försöker att ge mycket kärlek tillbaka. Vill finnas tillhands för min familj och mina vänner i vått & torrt.


2.Jag ÄLSKAR listor. Skriver listor för det mesta, både i huvudet & på papper. (trots min makes ogillande, då han hatar listor och blir stressad av dem) Allt från vad som ska handlas, vad som ska fixas och i vilken ordning saker ska fixas, till julklappslistor, födelsedagslistor, plugglistor osv..

3.Jag har STORT kontrollbehov, men är medveten om det och försöker att jobba på det. För att nämna några exempel så vill jag bädda på ett visst sätt, vika tvätt på ett visst sätt, packa matkassen på att särskilt sätt, diska på ett visst sätt.. förstår att andra gör annorlunda .. MEN kan inte riktigt släppa att det ju faktiskt inte är rätt, om det inte är mitt sätt! :-)

4.Jag babblar och surrar.. fast är egentligen jätte blyg. Tyvärr visar det sig oftast genom att jag surrar ännu mer.. oftast helt okontrollerat och det brukar slinka ut en o annan hemsk groda som jag får ångra efteråt!

5.Jag kan göra mängder av saker samtidigt = ha många bollar i luften samtidigt!
En förmåga som jag utvecklat både i arbetslivet och som mor till 4 barn.

6. Jag kan fungera rätt bra trots extremt lite sömn.. Har haft mycket övning inom detta område de senaste 5 åren. Så man kan säga att även den här en förmåga har jag mina ungar att tacka för.. eller?? :-)

7. Jag kan äta som en stor skogshuggare.. men försöker att kontrollera detta då jag ju inte arbetar som en stor skogshuggare. Kan även trycka i mig mängder av godis, kakor och andra onyttigheter utan att känna något som helst stopp.. försöker att ta kontrollen även här och har lyckats ganska bra!

8. Jag ger inte upp först! Jag blir sporrad av detta, så därför är träning i grupp jätte bra för mig, då jag vägrar att sluta med en övning innan de andra gör det = jag göra alla övningar helhjärtat. Vid induviduell träning ger jag upp jätte fort!

9. Jag är nöjd med min kropp, på riktigt! Har accepterat den nästan för bra ibland.. För jag behöver absolut gå ned i vikt för att kunna må optimalt både nu och i framtiden. Och det är svårt att hitta en riktig motivation till detta då man för det mesta är nöjd.. :-) Men jag hittade den tillsist genom att fokusera på andra saker istället för barar på vikten tex att jag vill bli sundare och få bättre kondis.

10: Jag gör grymma fynd! Jag älskar att leta efter riktigt bra fynd.. på rea, på loppis, på tradera & på blocket. Kan vara allt från möbler till hemmet, födelsedagspresenter eller kläder åt barnen. Och jag tycker mig ha gjort en hel del riktigt bra fynd genom åren. Vet att vi sparat in en massa pengar på detta!

Fortsättning följer..

3 kommentarer:

Jenny Lahti sa...

Vilken fin och sann lista du gjort!!! Jag blir berörd och känner mig "väckt" ur min bubbla.. Jag tackar ödmjukas för påminnelsen att värdera och uppskatta mig själv, lite mer!!, det är så lätt att bara gasa på när man har den förmågan att jonglera med ett dussin bollar samtidigt!
Tack Maria!!!!!

Maria Sandström sa...

Tack goa Jenny! Kul att du gillade den..

Jag tror alla behöver tänka till i dom här banorna nån gång ibland.. både för att hitta sina posaitiva sidor och glädjas åt dem, men även för att hitta igen de sidor med oss själva som vi är mindre nöjda med. Just för att bli medvetna om dem o då även kunna jobba med dem..

Själv tänker jag i dom här banorna sen min arbetsintervjuv.. då jag skulle berätta om styrkor & svagheter hos mig själv.. en riktig klassiker där det oftast är lättare att lista svagheterna!

/Maria

Sara - Ensamstående mamma sa...

Vad duktig du har varit (och är) som pluggar fast du har en liten hemma :)

Hur känns det att börja jobba igen då? Geriatriken, det är äldre människor? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jaså, jag hade inte en aning om att du har varit ensamstående en gång i tiden.. Vad roligt att du hittade mannen i ditt liv :) Jag lever fortfarande på hoppet om att min man finns därute nånstans, men jag har inte heller bråttom. Har ändå inte tid med någon karl nu haha, vill koncentrera mig på plugget :)

Det är just det jag har saknat också.. att ha någon att dela allt med. Jonahs första leende, första stegen, första orden, osv. Men jag har tur som har en toppenfamilj i Vännäs som jag träffar mycket, och min barndomskompis som också hon är ensamstående.. så vi stöttar varandra :)

Trevlig helg!