söndag 17 oktober 2010

Mjölken stockar sig...

Redan på fredagkväll kände jag dom första tecknen på att nått inte var som det skulle.. jag var öm, svullen & hade rodnader på ena bröstet.. Försökte hålla mig extra varm, amma lite exra.. MEN på lördag eftermiddag var det ett faktum... MJÖLKSTOCKNING!!
Har ju haft det x-antal gånger (ca 9 ggr) under de år som jag ammat, men det gör lika ont för det.. o så den förbannade jäkla febern man får... man blir ju helt utslagen.. gråter av smärta vid amning, pumpning & massage, men gör det ändå för att man vet att det hjälper.. Det här var INTE vad jag behöver 1 dag innan jag ska börja inskolning & va borta från lillan i upp emot 10 timmar utan ammning.. FAN OXÅ!!
Hoppas hoppas det börjar släppa snart.. Min produktion hade ju just minskat lite då lilla A numera äter 2 mål av annan mat/dag, MEN nu har hon fått amma typ dygnet runt sen i fredags för att få bort stockningen.. jäkla skit... Även om det släpper så pass att jag kan göra inskolning imorgon så lär jag väl få sitta på jobbet o pumpa ur för att fortsätta att hålla det borta..
Ja ja.. tiden får utvisa hur det blir...

1 kommentar:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Usch vad drygt med mjölkstockning.. Jag har aldrig haft det, dock ammade jag bara i två månader.

Japp, jag är en Vännästjej.. Född och uppvuxen där, mamma bor i villa borta vid badet (Frejgatan) med sin man och deras två barn (9 och 10 år). Flyttade hit till stan för drygt 4 år sen och trivs finfint här.
Vart har du barnen på dagis? Min mamma jobbar som barnskötare på Bjällran.