måndag 11 april 2011

En helg i världsklass!!!

V har haft en resa till Uppsala inplanerad under en lååång tid, men jag har inte kunnat skriva något om den då den bland annat innehöll en överaskninsg fest för min älskade svägerska som fyllt 30-år... Här har ni huvudpersonen till höger, min älskade systerson Love och min storasyter Åsa. Jag och mina 3 syskon, var evigheter sen vi var tillsammans allihop, så den här helgen var verkligen underbar!! Småkusinerna Love 7 månader & alice 10 månader.
Jag och lillebror Stefan..
Jag o lillasyster Malin..



Resan startade i fredags med att vi lämnade barnen hos barnvakterna.. vi hade 3 barn hos 3 olika barnvakter, så ungarna har fått njuta av att vara ensambarn och har blivit ordentligt bortskämda - precis som det ska vara hos mormor/morfar/farmor/farfar. ;-)



Alice fick följa med oss... vi hade en mysig biltur ner som tog måånga timmar då Alice hade lite problem med magen under halva resan, så det fick bli många små pauser.

Vi bodde i min lillebror och han sambos nyinköpta lähenhet i centrala uppsala och lördagen spenderade vi nere på stan, mysigt att strosa runt i vårvädret och göra lite shopping.. Efter lunch var det dax att göra sig iordning inför helgens höjdpunkt - överaskningsfesten..

Blev en riktigt trevlig kväll, men fantastisk mat, underbart sällskap!!

På söndag morgon träffades vi syskon upp och åt frukost tillsammans innan det avr dax att bege sig hemmåt.



Jag och Linus passade på att stanna till i Enånger på en liten visti hos Linus morbror Rune. Han bor i ett fantastiskt litet timmrat hus vid havet... Var mycket trevligt, men tyvärr var tiden lite knapp då vi skulle hem och hämta upp ungarna.. Men vi tänker åka tillbaka till sommaren och då blir det nog att sova över!


Kring 20:00 var vi till sist hemma, hela familjen samlad igen - så skönt.

Om jag ska sammanfatta helgen, så var det verkligen en helg i världsklass!!!




Inga kommentarer: