fredag 15 juli 2011

Vad hade jag gett mig in på?



‎3 jobbnätter kvar till semestern... känner mig ordentligt förkyld & jag ÄR trött.

Detkom nämligen in en på tok för pigg 5-årig kille kl 05:30 och nästa skrek: Men mamma, det är ju morgon nu, JAG är vaken!! Naturligtvis vaknade hans yngre syskon av den här morgonhälsningen, så det var bara till att kliva upp.. :/ Har haft ett långt snack med min stora kille om hur vi ska göra i framtiden..


Men annars så sov grabbarna gott i sina egna sängar, och dessutom HELA natten - skönt! Jag fick nämligen ett ryck igår em och började möblera om. Ett tag funderade jag över vad jag gett mig in på med 3 barn hemma.. Men det gick över all förväntan, barnen ville så gärna byta rum att dom så snällt gjorde precis vad jag sa.. Vi hann till o med gå igenom nästa alla leklådor, slänga det som är trasigt, ge Alice de som var för barnsligt och så fick grabbarna dela upp bilarna mellan sig!!


Innan Linus kom hem från jobbet var Alice rum helt tomt och hennes saker stog i vardagsrummet. Lucas saker var på plats förutom nya sängen.. den monterade vi upp tillsammans, blev såååå bra!!


Idag ska jag börja sätta upp saker på väggarna och piffa till. Alice får sova i vårt rum tills efetr helgen.. Vi måste vara två vuxna hemma innan vi forstätter med det här projektet då vi ska flytta både vardagsrum och vårt sovrum, och där är det så tunga och otympliga möbler.


Nä nu blir det frukost..

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Godmorgon!
Skönt för dig att semestern är nära. Själv börjar jag jobba på onsdag och semestern har som vanligt gått alldelens för fort. Tur att man har sina lediga dagar så man får förhoppningsvis njuta av sommaren ett tag till :)

Kram och ha en fin fredag!