onsdag 6 juli 2011

Byggprojekt med 4 + 3 barn

Igår gjorde vi en sväng kring byggvaruhandlarna, köpte virke, färg och en massa annat till våra olika byggprojekt utomhus. Nu ska saker och ting färdigställas!! Å det är ju mycket enklare att ta tag i dessa om man har allt man behöver hemma....


Sen så har jag ritat ett litet vindskydd/insynskydd i vinkel kring altanen som vi idag har börjat med.. igår slet jag upp min humle (klätterväxt) och flyttade den.. idag har jag fått hjälp med att räta upp altangolvet samt sätta ned stolparna.. har börjat att kapa till virket till själva vindskyddet å så fort det är målat så kan jag börja bygga - KUL!!


Har blivit lite hattigt i vårt byggande idag, har haft 4 egna + 2-3 extra barn under dagen... :-) Men kul har dom haft, sprungit i vattenspridaren, haft vattenkrig mm...


Nä nu ska jag laga lite middag, det tar verkligen emot att ställa sig vid spisen, men måste man så måste man... Inatt blir det jobb!

1 kommentar:

Helgi sa...

Låter som en perfekt semester!

Era byggprojekt skulle nog passa perfekt på ett byggforum. Jag jobbar på ett och jag skulle tycka det vore superkul om ni ville skriva lite där. Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer, jag kan erbjuda en liten morot.

helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi