onsdag 20 juli 2011

Tacksamhet..



Händelser i vänners liv får mig att stanna upp & tänka till, både allmännt och kring mitt eget !!

Det handlar om TACKSAMHET!

För jag har vänner i min närhet som kämpar, sliter och går sönder - kämpar för att få må bra, kämpar för att få träffa sina barn, kämpar för att hitta jobb. Det finns familjer som splittrars, familjer med sjukdommar, familjer som mist sina arbeten, mist sina barn, mist varandra..

Å så finns de dom som har allt de som de där som de andra kämpar för och istället för att vara tacksamma så klagar de bara ... De är så lätt att man glömmer bort att njut av och uppskatta livet, vännerna och familjen. Att man bara ser de negativa i vardagen istället för att plocka ut guldkornen och fokusera på dem istället.

Jag vet, för jag gör det själv ibland!

MEN jag är så oerhört tacksam för min familj, för att vi har varandra, för att vi är friska, för att vi får vara tillsammans, för att vi har tak över huvudet, mat på bordet, arbete som vi trivs med, fritidsaktiviteter som vi gillar, vänner som förgyller livet...

JAG ÄR TACKSAM!!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Jag är också otroligt glad och tacksam. Men visst gnäller man ibland över småsaker när humöret inte är på topp...
Kram