söndag 26 juni 2011

Lycksele djurpark...

Jag sov så gott idag efter nattens arbete. Det var lugn & tyst i huset för Linus & min lillasyster hade tagit med sig ungarna på Vännäsbadet.. När jag vaknat blev det en härlig långpromenad, grabbarna cyklade såklart. Vi tog ett litet stop i en lekpark och väl hemma igen sprang vi i vattenspridaren och lekte och busade.. Var väldigt kallt, men skönt då det var varmt och kvavt ute.. Vi hann knappt in i huset igen innan himlen öppnade sig och regnet föll och åskan mullrade... På tisdag åker vi till Lycksele djurpark över dagen, om vädret är fin vill säga.. Lillasyter följer med. Ungarna längtar, och jag oxå för den delen.. har blivit tradition med ett besök där under sommaren, en trivsam tradition!
Annars så vill vi ha 2 sköna och lugna semester veckor.. Finns massor att göra på huset, MEN vi måste få lite vila oxå har vi bestämt oss för... så vi tar det som det kommer, det som hinns med hinns med och resten får vi ta tag i senare...
Det enda måste är att vi ska inviga att sova över i stugan!

Nä nu måste jag jobba vidare.. ska förbereda gröt till 3 avdelningar.. i natt kokar jag godaste & nyttigaste gröten - nämligen Pajalagröt.

Återkommer med recept..




Inga kommentarer: