torsdag 16 juni 2011

2 nätter jobb...

(Vännäsbadet)


Lyser med min frånavro i bloggen pga 2 nätter jobb och mycket pusslande med barn... Är ganska slutkörd just nu, läängtar efter helgen och härliga lediga dagar med HELA familjen. Vi ska åka till Pengsjö och börja fixa lite i stugan, barnen hoppas på badväder.. :-)




Vår vardag just nu består av ett pussel, vi är utspridda på många olika platser då jag jobbat natt, och så får det lov att se ut till den 8 augusti då Alice fått barnomsorg. För närvarande så har Amanda sommarlov och är alltså hemma själv då jag jobbat natt, pojkarna är hos sin dagbarnvårdare och lilla Alice är hos barnvakt.. Å så ska jag sova på en fjärde plats.. för jag kan inte åka hem och sova och sen köra 3-4 mil för att hämta Alice och så 3-4 mil hem igen och hämta övriga barn.. mitt i allt detta så ska vardagen funka med tvätt, städniing, matlagning och en massa övertid på jobbet för Linus.. pust!




Idag tog jag en pause från allt... tog med mig ungarna och for på badet en stund efter middagen... så underbart härligt och välbehövt! Linus var på jobbet och kämpade på.. stackarna.. han kämpar för att få min älskade 7 sitsiga minibuss färdig inför besiktningen som ska ske den 23/6..




Snart är den här natten över, då ska jag sova några timmar och sen vara ledig med familjen!!

Inga kommentarer: