tisdag 8 februari 2011

Livet pendlar upp o ner....

Livet som kändes så tungt förra veckan, känns ganska lätt nu..?? Jobbigt att det ska pendla så.. fast å andra sidan... om man aldrig känner av de sämre perioderna så uppskattar man nog inte heller de bra perioderna lika mycket! Jag har haft på tok för mkt att att ta itu på det personliga planet sen Alice föddes.. de mesta har jag helt enkelt bara INTE kunnat förmå mig till att ta itu med innan nu.. Men nu jäklar är det dax att ta hand om mig själv!!




Hur som haver så kändes livet så härligt idag då jag fick va hemma med de 3 yngsta ungarna och bara mysa & busa. Småttingarna sov dessutom lunch samtidgt för en gångs skull, så då kunde jag och Lucas spela spel och öva på läsningen.. OJ va duktig han är nu, kunde ljuda och läsa orden APA och ADAM. Min stora kille som börjar på 6-års efter sommaren...





Fick härliga nyheter idag oxå, blev lovad en fast tjänst på mitt nya jobb efter det att mitt vikariat där har gått ut och killen jag vikarierar för sagt upp sig på riktigt- UNDERBBART!!




Jobbar natt nr 1 av 5 nu... Sen har jag 9 härliga lediga dagar att se fram emot... tror jag måste planera in nå bus med familjen då- äventyrsbad kanske..?

Nä nu måste jag jobba lite till..

Inga kommentarer: