fredag 11 februari 2011

Äntligen helg = natt 3 av 5...

Äntligen helg... tyvärr innebär det endast arbete för mig...
Å idag valde barnen att väcka upp varandra (och självklart mig) innan klockan ens slagit 05:00.. vilket gav mig lite lätt panik.. jag kommer INTE kunna sova nå mer innan kl 08:00 imorgon bitti då jag jobbat färdig och kört hem igen.. :(
Idag håller jag alltså tummarna för att alice vill ta en lååång lunch tupplur så även jag hinner sova lite!
Känner mig rätt så kluven, för å ena sidan så lääängtar jag verkligen till den 1/8 då vi har barnomsorg för alla barn, i alla fall de dagar som jag ska arbeta eller har gått av arbete.
MEN å andra sidan så vill jag inte att Alice ska växa så fort.. min lilla lilla bebis...
Hur som haver så utvecklas hon i raketfart just nu, kanske är därför jag känner mig så kluven! På några få veckor har hon lärt sig så mkt, nu går hon längst med möblerna, kan stå utan stöd korta stunder.. Tror att hon tänker släppa taget och stapla iväg själv snart..
Med risk för att låta som en gammal tant- oj oj va fort dom växer, man hinner ju inte med!! ;-)

Inga kommentarer: