söndag 14 november 2010

En hyllning till min far & barnens far..


Till min älskade make linus...
Den 29 Juli 2006 måste vara en utav de lyckligaste dagarna i mitt liv.
För den dagen blev jag din fru
och från den dagen skapar vi vårt liv och bygger vår framtid tillsammans..
Du är mitt allt.. min grädde på tårtan.. min mjölk i kaffet.. mitt strössl på glassen...
Du har även visat mig att det inte alltid är blod som är tjockare än vatten, du har inga blodsband till Amanda men du har alltid behandlat henne som din egen dotter.
Det är att vara en förälder, du ställer upp för henne utan att egentligen behöva,
du ställer upp för henne utav kärlek och för att du vill och det är det som gör dig till en sådan fantastiskt person och pappa.
Du är även en underbara pappa för våra 3 gemensamma barn.. du ställer upp i alla lägen. Du älskar dem, stöttar dem, lyssnar på dem och finns alltid tillhands!
Vill med dessa ord hylla dig, hoppas du får en underbar farsdag!

Till min älskade far!!
Som barn var du min stora idol.. oj vad jag skröt om dig.. du var modigast, starkast och bäst!!
Även om jag med åren fått lite mer realistiska tankar kring detta, så beundrar jag dig, även fast du inte är starkast i hela världen....

Du fanns till för mig då jag blev sjuk och mådde dåligt, du fanns till för mig & stöttade mig då jag blev gravid vid 17 års ålder, du fanns med under förlossningen, du fanns där då jag var ensamnstående och du finns där idag för att lyssna och ge kloka råd om jag behöver det!

Det betyder mycket att få bekräftelse av dig, att du ser mig att du är stolt över mig..
Vill med dessa rader hylla dig på farsdag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för de orden. Vad hade jag varit utan dig?