lördag 26 mars 2011

Att ha "bara" 2 barn = lätt som en plätt!

Vill inte klampa i klaveret, kliva nån på tårna eller vad det nu heter.. Men guuud så skönt och smidigt det är att "bara" ha 2 barn... ;-) Antar att jag bara känner så för att jag i vanliga fall har 4 barn hemma och då är det full fart nästan dygnet runt faktiskt.. (då mina barn sover som krattor så känns det ganska ofta som full fart dygnet runt). Ja menar, självklart så vänjer man sig ju vid sin egen verklighet, sin egen vardag.. Tror inte alls att alla 1-2 barns föräldrar tycker att det är lugnt och smidigt hela tiden, men idag tyckte alltså jag det... Kan jag tycka ibland då jag har alla 4 barn hemma oxå;-)
Har pratat med Linus om det här.. Att om det var kämpigare att ha 4 barn än vad det faktiskt är, så hade jag nog starkare kännt att nu är det nog, nu blir det inga fler barn.. Men då det oftast är rätt så smidigt så måste jag komma på ett annat sätt att börja känna att nu är det nog, nu ska jag inte ha fler barn, för det vill jag ju inte.. eller!? En liten sladdis om 4 år kanske.. näää tror inte det, MEN som min kloke make säger - man ska ALDRIG säga ALDRIG!!
Idag efter kalaset åkte Linus alltså iväg in till stan för att gå ut med sina polare.. Lucas följde med grannflickan hem samt stanande fram tills läggdax och Amanda är i fjällen med sin pappa. Jag hade alltså bara de 2 minsta hemma, å det var sååå lugnt och skönt! Att ljudnivån kan förändras så bara för att dom var 2 istället för 3?!
Vi lekte i Alice & Vidars rum med nya leksakerna från dagens kalas, monterade ihop de sista på min nya garderob, och åt middag tillsammans.. Å lagom till läggdax kom Lucas hem. Då blev det tandborstning och pyjamas direkt, sen lästa jag & Alice en saga för Vidar och när vi kom ner hade Lucas redan somnat... Smidig läggning!
Strax sov även Alice så nu är det dax för lite välförtjänt egentid för mamman - lite vin & 9 bitar sushi!!

Inga kommentarer: