fredag 18 mars 2011

Allergisk reaktion...men på vad??

Har lekt detektiv ikväll... Lucas tunga blev nämligen svullen och det kliade i hans hals, samt han fick utslag kring HELA munnen och halsen.. Min lilla grabb hade haft detta i några timmar MEN hade valt att INTE berättat det för mig.. jag hade visserligen sett att han var röd i ansiktet men tolkat det som att han höll på att få feber..?? Armade unge, vi hade som tur var Betapred hemma så efetr 8 sånna tabletter tycker han nu att besvären lätat lite.. Vi ahr haft ett långt samtal om att han måste berätta för nån vuxen då det känns konstigt i kroppen eller om han mår dåligt..
Har tillsammans med dagmamman försökt lista ut vad han reagerat på, men utan resultat. har dock lovat att skicka med medicin till henne så det finns om det skulle hända igen..
Nä, nu måste jag sova.. Fick bara 3 timmars sömn efter nattens jobb. Mamma kämpade på med Alice och en sjuk och gnällig Vidar men efter 3 timmar fick jag snällt kliva upp och ta hand om dom själv - vara BARA mamma som dög. Vid middagstid kom min kära lillebror på besök, blev pizza middag och en massa trevligt surr.. HATAR att mina syskon bor så långt borta nu, saknar dem verkligen!!
Ja ja, sängen var det.. Imorgon 07:00 bär det va mot IKEA.. :-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Det låter som scharlakansfeber. Kollade på Wikipedia, och det låter onekligen som det! Iså fall behöver han antibiotika. Ring 1177.
Kram

Anonym sa...

Gulle dig.. fast idag är han bra igen!! Så det var nog allergi ändå.. Han har ju reagerat på vissa föroämne ett bra tag nu, men inte så här mkt bara.

Får ta kontakt med läkare på måndag!

//Maria