lördag 15 januari 2011

Eksemungarna mina..

Alla mina 3 yngsta har ju atopiska eksem som ger dem mer eller mindre besvär under året. Vi har dock en jätte fin kontakt med eksemskolan på hud så vi har väl en ganska bra koll på hur vi ska behandla nu... Dom får även nässelutslag ibland..
Lilla Alice har dock fått en annan typ av eksem några gånger nu... stora vätskande, kliande eksem.. Dom sitter på huvudet och även i armhålorna.. Ser riktigt hemskt ut just nu, kört därför en kortison kur, så jag hoppas att det snabbt läker ihop. Det har som tur var gjort det då hon haft liknande eksem tidigare! Annars så är det full fart för lilla Alice... Senaste veckan har hon lärt sig att sätta sig upp från att ligga ned på mage, samt att krypa på riktigt på alla fyra!! Hon börjar dessutom intressera sig för att resa sig upp längst med möbler.. Duktiga lilla tös som snart blir 8 månader!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag får också vätskande eksem ibland, när det är extremt mycket utslag. Främst på händerna. Kan även få blås-liknande utslag. Jag hoppas det ger med sig för lilla Alice! Eg. Kanske du skulle be en läkare kika på henne, då hennes hud är såhär dålig!

En stor kram <3
Anna

(grattis till -10kg)