onsdag 28 januari 2009

Vidar fyller 10 månader idag!!!

Helt otroligt va fort tiden går.... 10 månader sen vår minsting såg världen för första gången!!!
Oj oj oj..... Nu närmar sig alltså 1-års kalaset & dagmamme starten med stormsteg!! "Bara" 8 veckor kvar nu....

Och visst värker det lite i mamma hjärtat när jag tänker på det... min minsting, min bebis är inte så mycket bebis längre..... Men det är fruktansvärt roligt oxå!! Vilken lycka & glädje dessa underbara ungar ger, varje dag!!

Lucas är hemma har varit hemma idag & igår pga att han spydde upp middagen i förrgår! Men igår & idag har han varit sitt vanliga jag, pigg, busig & ätit med god aptit så nån riktig magsjuka är det då inte! Men dom vill inte ha tillbax honom hos dagmammaorna, är för rädda för smitta!!

Lite nytt från familjen Sandström:
Lucas ropade på mig igår morse å ville visa en sak, och visst hade han nått att visa!!! Han hade hittat fin, fina klistermärke som han tagit loss och klistrat ihop i en enda stor hög på köksbordet, jätte roligt!! Det var mina 20 nya frimärken som jag just inhandlat, hade en del tradera paket som skulle postas!! Lyckades väl rädda ungefär hälften, resten hade klistrat ihop sig för mycket!!
Klåfingriga, lilla nyfikna pojken min!!! :-)

Vidar ställer sig upp ÖVERALLT å promenerar gladeligen omkring & kan vara nöjd lååånga stunder, men han har ett problem.. Ett ganska STORT problem faktiskt, han vet inte hur man sätter sig ned!!! Å han vill inte bara släppa taget och hoppas på det bästa, han ser så fundersam ut då det är dax att ta sig ned till golvet igen efter en stunds utforskande... Han funderar så det syns i hela annsiktet på honom! Men tillsist ger lill grabben upp och "ropar" på vår hjälp!!! Vi försöker att visa honom hur han böjer på knäna och försiktigt landar på rumpan, men än så länge vägrar han att prova själv! Vart får han denna envishet ifrån?? :-)

Linus köpte sig en motorcykel till igår, han tyckte väl att vi hade för få här hemma... En till mig & 2 till linus, så visst "behöver" vi en gammal militär hoj med sidovagn från 50-talets ryssland!!!
:-) Älskade tokiga gubbe!!! Den kostade oss då inga slantar direkt, så jag säger ingenting om det!! Så länge det gör dig lycklig älskling!!!

Amanda följde med Linus igår kväll för att hämta hem det nyaste tillskottet till vår motorpark! När hon kom hem några timmar senare så sprang hon upp till mig, glad som en lärka och berättade att hon kommit på hur hon ska kunna somna lättare på kvällarna (har haft problem med det ibland) Hennes lösning var: Jag måste bara ta en lång biltur med linus, på kvällen innnan jag ska sova!!! Så då var det löst!! :-) Kanske inte den bästa & enklaste lösningen, men det fick då mig & Linus till att inse att vi måste ägna ännu lite mer egen tid med vår stora tös, hon behöver det just nu!!!

Nä nu väntar böckerna, jag har läxa på 2 kapite till imorgon, läxa på ett tredje kapitel till på fredag, prov nästa torsdag & en bok recension + analys tills nästa fredag.... Känner dock att jag har läget under kontroll än så länge, skönt!!
Over and out/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej!
Gullig han är Vidar!

Du jag har MeandI visning här på Söndag 18.30 så då är du mkt välkommen!!