lördag 24 januari 2009

oj vad tiden tickar iväg.....

Så var vecka nr 2 som student avklarad!! Mycket omställningar för hela familjen inte bara för mig, men det kommer nog att flyta på rätt så smidigt relativt snart!!
Å jag har ju SÅ roligt i skolan, allt är så intressant!!! Helt Underbart att få känna så här!!!
Ser verkligen fram emot praktiken, och att få lära sig ta blodtryck, blodprov, sätta kater osv...
Ska bli jätte spännande!
Har fått veta ungefär vad mitt bidrag blir, är mer än vad jag kunde föreställa mig:
6264:- + 1004:- = 7268:-
Då kan jag dessutom ta ut fp för de tre dagar i veckan som jag pluggar hemifrån samtidigt som jag har Vidar hemma!! Inte illa!!
Jag har rätt till 6264:- i bara bidrag, inga lån eftersom att jag är över 25 år & inte har slutfört gymnasiet. Sen får jag 1004:- i bidrag för att jag har 3 barn under 18 år i hemmet!
Detta var en trevlig överaskning, summan blir ju mer eller mindre dessama som jag fick ut som mamma ledig. Men jag törs inte riktigt ropa hej förns jag får hem det slutgiltiga beskedet från csn!
Amanda har börjat på sitt älskade fritids igen, å va roligt hon har!
Hon är hos pappa sin i helgen, men kommer hem på söndag och då ska hon och en tjej gå på bio, ensamma!!! Förstå så spännnade!!! :-)
Lucas har haft 4 dagar hos dagmamman i veckan, å han vill knappt åka hem! Men han har inte gått med på ännu att lillebror snart ska börja var hos Margot oxå!! Det går han INTE med på, det är hans margot! Så vi får se hur det går då det blir verklighet under inskolnings perioden.....
Vidar har varit sitt vanliga glada jag i veckan, han har dessutom för första gången på flera månader sovit hela natten, flera nätter i rad... Eller ja han har somnat på kvällen vid 20.00 å sen bara vaknat en gång för att äta & sen sovit till kl 06 ungefär!! Vilken otrolig skillnad det gör för hans trötta föräldrar!!! '
I helgen ska jag plugga, har prov i 2 ämnen på flera kapitel om 2 veckor! + 2 läxor till torsdagens & fredagens lektioner...
Linus ska börja slipa i lilla hallen så jag kan måla sen, det skulle hga blivit gjort förra helgen men vi hann inte!!
I kväll blir det mys med gubben, vi ska käka lite tapas å dricka gott öl!!! Härligt!! Vi måste ju fira att jag börjat plugga!! :-)

Inga kommentarer: