onsdag 14 januari 2009

Maria är i chock tillstånd nu.,... Börjar plugga imorgon!



Oj oj oj, är lite i chocktillstånd för tillfället... Inledde dagen med att kolla upp omvårdnadsprogrammet... IGEN!!

Jag har ju velat bli undersköterska i flera år och började vid ett tillfälle att studera på distans, men den typen av studier passade inte mig!

Hur som haver så hade jag börjat fundera på att försöka börja igen till hösten, men så pratade jag med syo konsulenten på liljaskolan här i vännäs idag, och han trodde inte att utbildningen skulle köra i gång igen i höst pga för få sökande så han sa i korthet: börja imorgon eller inte alls!!!

Oj oj oj, vilket beslut... jag är ju mammaledig å linus jobbar 50% å är arbetslös 50%.... Men vi bestämde tillsammans att det nog är meningen att jag ska gå den här utbildningen nu, för mkt pekade åt det hållet!! Å att vi löser det övriga eftersom!!!

Så jag kommer att ha skola torsdagar & fredagar från och med denna vecka och själv studier övrig tid! Nu löser det sig ju så bra att Linus är hemma arbetslös just torsdagar & fredagar så tills Vidars 1 års dag är han helt enkelt hemma med pappa dom dagarna. Sen får Vidar & Lucas vara hos dagmamman då jag pluggar från den 1 April!!!

Så i Maj nästa år, om allt går som jag vill så är jag klart Undersköterska!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

lajbans! Jag har också haft funderingar på usk men njä inte min grej när det kommer till kritan. Hoppas du får en kul studietid! kram