onsdag 7 januari 2009

Tillbax från lååångt jullov...

( Min lilla snoriga vidar, som inte är så liten längre...)
(Pojkarna på julafton!! )

Så var jag tillbax till bloggen & till verkligheten igen, imorgon börjar skolan & jobb!
Lite kort om vår jul:
Vi inledde julaftons morgon/förmiddagen med att grilla lite ute på gården, mysigt!
Sen mot eftermiddagen styrde vi bilen mot Ersforsen där hela min familj redan börjat fira julen.

Var flera år sen vi firade allihop tillsammans, jag & Linus, barnen, mina föräldrar & mina 3 syskon & deras respektive + gammel farmor Elsie... Den som skanades var Amanda som spenderade julafton med sin pappa och hans släkt! Hon kom dock hem tidigt poå juldagsmorgon! Skönt, blir inte samma ska då ett av barnen saknas...

Vi hade en lugn julafton med barnens paket öppning, god julmat & avslutade kvällen med singstar!! Fan va kul!!! Min lilla syster & jag som är nästintill helt tondöva skrålade högst såklart!!

På juldagen efter det att vi hämtat hem Mandis så åkte vi till bräntbergsbacken för några härliga timmar i pulkbacken, jätte kul!!

Annandagen spenderade vi hos svärmor, tillsammans med henne, svärfar & farbror Jonas, vi åt gott & hade lilla julafton tillsammans med dem!

Tiden efter ananndagen har vi mest varit sjuka, vi har bara bytt av varndra.. Magsjuka, influensa, krupp, bihåleinflamation... runt runt runt...

Bläää... är less på detta nu! Hoppas att vi får hålla os friska ett tag framöver nu!

Men men, vi har varit lediga & tillsammans i alla fall!! Har haft mycket mysiga stunder i soffan där vi suttit tillsammans och glott på dumburken...

Å lite har vi ju faktiskt hunnit få gjort här hemma oxå, vårt mål innan jul var att få klart verkstads rummet innan ledigheten var över! Å Linus har tagit upp en dörr öppning & byggt igen en annan! & sen har jag målat rummet & lagt golvet, så nu är det snart klart...

Nä nu kallar sjuklingarna på mig, jag är den enda som är frisk nu så jag leker sjuksköterska å springer från sjukbädd till sjukbädd...







Inga kommentarer: