måndag 30 maj 2011

Sjukstuga..

Har kännt mig frusen HELA helgen, hängig, haft lite huvudvärk, och ont i bihålorna och visst imorse vakande jag med feber... FASIKEN oxå!!!!

Lilla är oxå förkyld... Så vi får kämpa på här hemma och krya på oss tillsammans! Helgen ja... den var trots sjukdomskänsla i kroppen riktigt härlig... Fix och trix innomhus på lördag, middagsfrämmen av goda vänner och en massa surr med goa vänninnan fram till midnatt.


På söndag kom Lucas fram till mig: Öhhhh mamma, jag tror att jag tar slips idag. För det är ju mammans dag idag. Vet du det? Å så ska jag stanna hemma med dig idag, vill du det?


Min fina, söta, kloka 5-åring, sen klädde han raskt på sig en härlig blanding, den grabben har verkligen en EGEN stil.

I söndags bestod den av 3/4 byxor, huvtröja som han stoppat in i byxlinningen samt slips!!

Såå snyggt!???

Efter lunch kom svärmor och svågern - barnens farbror Jonas hit. Vi fikade chokladtårta som Linus och barnen bakat. Jag fick leta teckning som Lucas ritat och jag fick ett fint kort som gjorde att det tårades i ögonen.. fantastiska familj! Till middag blev det tacos och sen lyckades jag övertala allihopa att vi skulle ge oss ut på promenad/cykeltur.. Blev intervall löpträning för mig att springa brevid Lucas som just så pass börjat cykla helt själv.


Toppen helghelt enkelt..//Maria



Just det ja, symaskinen är inhandlad, firar detta med en tävling i sybloggen, kika in vettja:


Inga kommentarer: