torsdag 26 maj 2011

??????????

Missförstå mig inte nu... jag bara skriver ned lite tankar och funderingar... Jag är verkligen jätteglad att vi blir ca 25 st på festen näst nästa helg - skitkul!! MEN av dom 36!!! st gäster vi bjöd in har endast 6 st tackat ja.. resten av de som kommer är alltså vänner till de andra värdparet som vi arrangerar festen med... 30 st bortfall, 30 som tackade nej... känns trist...

Är vi tråkiga, är vi jobbiga, eller är det nått annat?? För det känns som att det ALLTID blir så här när jag/vi försöker bjuda in till nått.. Vare sig det gäller fest, middag, tjejkväll, nån visning av nån produkt... jag har försökt med allt men med samma resultat varje gång... massa som tackar nej, och massa bortfall i sista stund..

Jag tycker ju om att umgås med människor, behöver det vid sidan om den ibland ganska hektiska vardagen..

Linus säger att det kanske är dax att vi "fattar vinken" och ger upp.. Hoppas på att bli bjudna på nått istället.. vilket inte heller sker särskillt ofta.. en annan ska som vi funderat över förstås! Blir vi inte bjudna för att det antas att vi inte kan komma pga ungarna, eller är det för att dom är rädd att vi rent av ska ta med oss ungarna, eller är det nått annat?!

Självklart får jag inte skriva så här, tycka så här... det är nog inte korretkt, MEN jag gör det ändå!! Det är ju mina känslor och tankar i MIN blogg!!

Skickade iväg en fundering om detta till 2 goda vänner ikväll, och fick underbara, snälla, tröstande ord tillbaka- tack tjejer jag behövde verkligen det, hade en svacka, självförtroendet var puts väck!!

Näää nu ska jag släppa detta, och kanske även släppa festfixandet efter den här sista festen...
Nu ska jag lägga dom här tankarna bakom mig och se fram emot en fantastisk kväll tillsammans med underbara människor..

Bäst att sluta grubbla och istället jobba vidare.. Natti natti!

4 kommentarer:

Anna sa...

Men gumman!! Vi tycker om att umgås med er, men det vet du. Det är bara lite mkt för oss just nu. Och vi bjuder sällan in till fest, men gör vi det så är ni givna! Jag tror dock att vissa kanske tycker att det är jobbigt med utklädning, själv är jag inte så peppad på det, men det var inte därför vi tackade nej.

Jag förstår din funderingar gumman!
Kram!!

Maria Sandström sa...

Jag vet... ville INTE ge någon dåligt samvete eller beskylla någon.. Behövde bara få ventilera, sätta ned tankarna i skrift helt enkelt.. är väl därför man har bloggen!? :-)

Anonym sa...

Aaaaa..... Släpp för guds skull inte festfixandet. Om inte Du/Ni gör det vem ska då göra det?????? Nej nej, det här accepterar jag INTE. ;)

Löve ya.
//Jeanette.

Maria Sandström sa...

Åhh Jeanette.. Lööövv U 2!!!

Nej, jag ska inte släppa det, har hört från MÅNGA håll nu att det visst är uppskattat, så jag trixar och fixar på.. blir fler partyn i framtiden.. ;-)