onsdag 18 maj 2011

Går oftare än kryper..

Alice har blitt så stor nu då hon börjat gå, idag var en väldigt aktiv dag för tösen. Hon gick mer än vad hon kröp tror jag. Duktiga lilla kicka!! Går 5-10 steg böjer sig ned och tar i golvet med bägge händerna, hittar balansen, sträcker på sig och tar några steg till, å så ned till golvet igen.. jäklar vad hon kämpar på, särskllt då hon får lite lugn och ro. Är alla syskon med blir det för stojjigt och hon tappar fokus hela tiden.. Annars så har hon börjat busa hur mycket som helst, ger oss saker och så tar hon tillbaka det och skrattar. Å när nån annan skrattar så låtsas skrattar Alice oxå - låter hur mysigt som helst. Å vilket minspel den tösen har, gör grimaser HELA tiden, blir nog en liten pajas tror jag!!




Lucas var på vårdcentralen igår och tog blodprover för att kolla om han har några allaergier. vilken tuff kille han var då. Han gick in i rummet, satte sig i provtagningstolen, dom stackhonom och tog blod i 2 rör, och grabben visar inte en min, ger inte ifrån sig ett pip. Både jag och USKOrna som stack var mycket imponerade av min 5-år gammla modiga kille!


Som förövrigt fått inbjudan att komma till Vegaskolan på måndag och hälsa på i sin blivande förskoleklass - det ser både han och jag fram emot!



Vidar var på ortopeden på NUS idag, även han var en riktigt modig kille. Och nu är han utan gips- konstigt men skönt tyckte lilla vidar! ;-)


Annars så har vi haft en aktiv men mysig kväll tillsammans. HELA familjen hjälpte till att plocka ihop på nedervåningen och Linus + ungarna plockade ihop på övervåningen då jag dammsög och torkade golven nere,( får göra uppe imorgon..) Sen bakade vi bullar tillsammans - kanelsnurror i rosa papper med rosa strössel till Alice kalas!!


Å småttingarna badade innan läggning medan jag hjälpte Amanda med läxan.


En aktiv men väldigt mysig kväll helt enkelt!!

Inga kommentarer: