fredag 12 mars 2010

Nybakade bullar med mjölk!!

Imorse var det så dax att återgå till praktikplatsen, men denna gång var det ombytta roller, jag gick dit som patient! Då jag tidigare fött stora barn så ville min BM även denna gång att jag ska göra en glukosbelastning för att utesluta graviditets diabetes.
Men usch och fy va äckligt det är!! Först ska man fasta från kvällen innan, ingen mat inget vatten efter kl 20:00.. å såklart inget kaffe eller frukost på morgonen heller!! Man tar ett glukosprov, dricker en sockerblandning väntar 2 timmar och sen tar man om provet.. Jag blev då godkänd, och nu är det gjort!!!
Väl hemma var jag hungrig som en varg, blev ordentlig lunch tillsammans med Amanda. Sen var det dax för lite pluggning, men det blev bullbak istället...
Oj va gott det är med nygräddad kanelbulle och ett glas kall mjölk!!!



Inga kommentarer: