torsdag 12 mars 2009

Vidar sover borta!!

Idag vikarierar Linus som lärare i en fordonsklass hela dagen och jag har ju lektioner, så Vidar som ännu inte är färdig inskolad är hos farmor!! Lucas är hos dagmamman och Amanda på fritids,

Vilken tur att vi har så många underbara människor i vår närhet som ställer upp nu då vi ibland behöver extra hjälp med barnen!!! Är inte alltid så lätt att studera och spring vikariera och samtidigt ha barn! Iblan får vi ju veta om jobb, skol grejor med så kort varsel!!

Hur som haver...i går eftermiddag då vi ändå var i stan för att handla lite till badrums renoveringe så lämnade vi Vidar samtidigt hos farmor Inga. Så han har sovit där över natten, inte första gången han sover hos farmort så det känns hur lungt som helst! Har dessutom fått en läges rapport nu på morgonen och dom har sovit bra bägge två och nu ska dom ut på lång promenad!!

Inskolning går för övrigt fantastiskt bra, har iofs aldrig varit några problem att skola in nån av mina ungar! Dom är ju vana att vara kring andra vuxna och har alla tre sovit borta många gånger och har varit hos olika barnvakter lite nu och då!

Tror att detta hjälper till, för dom har inte en så stor rädsla vid själva lämnandet, dom vet redan av tidigare erfarenhet att vi kommer tillbaka!! Skönt!! I går satt jag och "gömde" mig i köket i över en timme utan att Vidar reflekterade över vart jag tagit vägen, så det går nog bra på måndag då jag för första gången ska åka därifrån i nån timme/några timmar (beroende på hur bra det går)....

Idag fick jag tillbax mitt stora prov nr 2 i kusren : Medicinsk grundkurs och jag har gjort det igen!! MVG & alla rätt!!! Är SÅ stolt över mig själv och det blir ytterligare en sporre till att forstätta att kämpa på med utbildningen. Känns verkligen som att jag avlt rätt inriktning på studierna!!

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis till MVG!