måndag 16 mars 2009

Bajs i pottan!!

Ja det är väl bara att inse att liten har blitt stor!!! I helgen har Vidar börjat visa intresse för att gå igen... han har ju haft en lååång svacka! Men på lördag morgon tog han 3 steg helt själv mot mig och sedan tog han 3 steg mot linus!! Duktig kille!!! Sen har han övat hela helgen, han går så gärna bara han får hålla i ett lill finger eller en pappers bit eller en leksak, det är ju inget stöd egentligen förutom mentalt då!!! Han litar inte riktigt till sin egen förmåga ännu!!!

Jag har jobbat hela helgen, jätte trist då man pluggat hela veckan, blev så lite tid med familjen! Men Linus & pojkarna har haft en toppen helg i vår vädret!! Dom var en sväng till farfar i pengsjö och lagade en bil och blev bjudna på middag där, och igår kom det fika besök på eftermiddagen.

Amanda har varit hos sin pappa två helger i rad då han inte kunde ha henne deras nästa ordinarie helg! Hon hade haft en toppen lördag med pappas tjej och sett på schlager för fulla muggar!! Det gillar ju Amanda... schlager & musikaler är det enda som gäller nu!! Inte mig emot dock, jag är ju oxå väldigt svag för just musikaler... Kul att mor & dotter kan ha ett gemensamt intresse!!

Imorse såg vi på Vidar att han skulle bajsa, och då pottan ändå stod i samma rum så fick han prov sitta lite, och det var visst hur kul som helst!! Å dessutom så bajsade han på pottan!!! Inte illa!!

Sen bar det av till Margot, idag har Vidar varit där helt själv (utan mamma eller pappa alltså) i nästan 2 timmar! Gick hur bra som helst, inget grin på hela tiden. Han hade krypit runt en stund som för att kolla efter mig men sedan hade han börjat leka. När jag kom tillbaka för att hämta honom så kom dock tårarna!!! Sötnosen min!! Imorgon ska han stanna hela förmiddagen samt prova på att äta lunch med dom andra barnen, hoppas på en lika nöjd liten Vidar då!!!
Måste lägga in en bild på hur hårfager vår minsting har blivit, riktigt lockigt hår!! Precis som pappa såg ut då han var liten. Vidar är för övrigt super lik honom på hans baby/barn bilder. Lucas är riktigt lik både min bror och Linus bror! Och Amanda har blivit väldigt lik sin faster Linnea tycker jag!! Man ser ju att barnen är syskon, nån likhet har dom ju till varann även om jag inte riktigt kan sätta fingret på precis vad det är, men nå mycket mer än så tycker jag inte att det är!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

vilka lockar!!
Här sitter Alba gärna på pottan, ofta också men absolut inte utan blöja på ;-)

Anonym sa...

haha vilket jäkla krull:)söt, va mycket hår han har fått..oh vill bara krama om honom.