söndag 15 februari 2009

Magsjuka, MVG på provet & alla hjärtans dag....

Vilken vecka vi har haft, oj oj oj... Måndag & tisdag var helt vanliga dagar, men på tisdag kväll efter vi kommit hem från födelsedags firande av min vänninas dotter så bröt magsjukan ut här hemma! Usch å fy! Jag, lucas & Amanda drabbades.... vi är dock tacksamma för att det blev en mild 24 timmars variant, så var på fötterna och återställda relativt snabbt!

På tordag & fredag var Linus hemma med barnen & jag for till skolan, lika roligt som vanligt! Fick tillbaka mitt första prov, och jag hade då verkligen lyckats bra! MVG & alla rätt!!! Helt otroligt vilken härlig känsla, motivationen är på topp nu och jag tycker bara att det är ännu roligare för var dag som går! Hoppas alla kan få må så här bra någon period i sitt liv, jag vaknar på morgonen och känner att livet är underbart, att livet leker! Fantastiskt vilken bra känsla att ha i kroppen sen under dagen!!

Att börja den här utbildningen var nog ett av de absolut bästa valen jag någonsin gjort!!!

Igår firade vi alla hjärtans dag, blev paket frossa här hemma... Jag hade liten present till linus, han till mig, Amanda hade paket till oss båda och vi hade små paket till barnen... Inget planerat, men jätte mysigt!! Barnen hade dessutom pysslat ihop super fina kort till mig och Linus, gulle er!!

På eftermiddagen var det dax för 1-års kalas för lilla Alba, trevligt som alltid! Var inte så mycket gäster, men det var absolut lagom, då barnen var trötta och lite gnälliga! På kvällen fick vi middags sällskap av några kompisar och deras barn och kvällen avrundades i soffan med skolböckerna för både mig och Linus! Han har Engelska prov på tisdag & jag har prov på torsdag om hjärtat, lungor och sjukdommar!!
Idag har vi varit ute med barnen och åkt pulka, toppen väder ute! I eftermiddag är vi bjudna på middag hos pappa S-O i ersforsen, han fyller 62 år idag, Grattis Pappa!! Barnen började tjata redan då de vaknade imorse, när ska vi åka till mormor & morfar?? Blir nog en låång dag om de fortsätter så, då vi inte ska åka förns kl 16.00!! Är imponerad över hur pass bar Vidar nu tar sig fram ute, trots alla ytterkläder! Han kröp omkring och reste sig upp mot saker och såg uta att ha det baar tervligt! Vår lilla, stora Vidar!!





Avslutar med att lägga in en bild på Vidar och en fin polis bobby car, har funderingar på att köpa en sådan till hans 1 års dag då han hade så roligt på den som han fick låna av sin kompis Ludvig! Då vi var på ludvigs 1 års kalas!
Nä nu väntar studierna, over and out/Maria




Inga kommentarer: