lördag 24 mars 2012

Snart dax för äggplock...

Jobbade natten mot tisdag och natten mot onsdag, har haft Amanda hemma nästan hela veckan dessutom, men hon har skött sig bra själv så jag har fått sova... Är dock en konstant stress inom mig, kommer hon må bra idag, orkar hon med hela skoldagen eller ringer de strax från skolan och säger att jag ska hämta henne? Kommer hon att ha ont hela dagen, fråga mig varför och jag som inte kan ge nått svar.. hoppas läkarna snart hittar en lösning!
Var på UL och kollade antalet äggblåsor i torsdags morse, såg fint ut, ca 20 st stora fina blåsor och en drös mindre. Hoppas de blir ägg så att de räcker till bägge mottagarna som väntar!
Har fortsatt mått bra under injektionerna, men magen är i uppror sen torsdag em - å då menar jag ordentligt i uppror! Känner mig helt utmattad! Har inte kunnat jobba, då jag springer på dass gång, på gång, på gång. Tror inte att det är magsjuka då jag mår rätt ok i övrigt, kanske nått jag ätit, eller så är det en kombination av stress, massa extra hormoner i kroppen samt stora äggblåsor som tar allt större plats i buken... Spänner och sliter på bägge sidor av magen nu. Men det är bra, då vet jag att behandlingen fungerar!
På tisdag är det äntligen dax för äggplock, Linus ska följa med och stötta mig, samt köra hem mig. Jag får inte köra bil den dagen av smärtlindringen de ska ge mig, bland annat morfin.
Är försväntansfull och nervös, allt på samma gång! Hoppas hoppas jag får fina ägg och många, så de räcker... och hoppas att själva plocket går bra så jag inte blir avskräckt för att göra fler donationer i framtiden!
Ska skriva ett brev i helgen oxå, ett brev som ett barn med mina gener ska få läsa om 18 -år, va skriver man? Ska beskriva mig själv, mina intressen, personlighet, min familj osv.. samt bifoga bilder från när jag var barn och även foton från vuxen ålder.
Tycker det är fint att dom börjat göra på det här sättet, är viktigt att barnen har möjligheten att söka sitt ursprung. Det här brevet ska visst fungera som en första kontakt. En del barn kanske nöjer sig vid det, andra kanske vill ta kontakt med mig personligen - men det är helt ok, de är välkomna!
Ska tala om att jag gör detta för mina egna barn, allt eftersom att de kommer i en ålder där de kan förstå! Amanda vet redan, och hon är stolt över mig, hon tycker att jag gör något jättebra för de här barnlösa paren... skönt att höra! <3
Nä, nu är det vila som gäller... och imodium för att stilla magen!
Vill bli frisk - NU!

(injektions pennan, sista injektionen blir ikväll)

Inga kommentarer: