tisdag 27 mars 2012

24 ägg

Är hemma igen... de tog bra hand om mig på ivf kliniken.
Fick koppla upp mig på TENS ca 1 timme innan ingreppet, lindrade skönt mot min molvärk.
Sen satte de en nål i armvecket och jag fick ta en coctail av grundsmärtlindring.

Väl inne i den lilla operations salen gick äggplocket fantastiskt bra, de bedövade lokalt, samt gav morfin via nålen jag fått tidigare. Kände ingenting förns mot slutet av ingreppet.

Efteråt fick jag lägga mig och vila och då kom smärtan och illamående, så då fick jag ännu mera goa tabletter!!

Är jättenöjd med dagen, var mindre hemskt än vad jag föreställt mig! Visst var det smärta men den var fort övergående och jag fick hela tiden bra med smärtstillning.

Resultatet var enastående bra, 40 äggblåsor som totalt gav 24 ägg! vilket betyder att 2 lyckliga par får en chans att bli gravida med hjälp av mina ägg... underbar känsla!

Nu ska jag vila, är ordentligt mörbultat och känner mig lite yr/mossig i skallen av alla tabletter.
Har tagit ett beslut idag, jag tänker donera igen, kanske inte nästa månad men i framtiden - absolut!

Inga kommentarer: