onsdag 16 juni 2010

Bara ett blöjbarn kvar snart...

Vi har ju haft pottan framme här hemma ett bra tag nu, och Vidar har aldrig haft något emot att sitta på den men det har sällan gett något resultat och vi har inte satsat på det alls utan har fått bli nån enstaka gång ibland! Men för ca 1 vecka sedan började vi ta tag i det hela ordentligt... Vi uppmuntrade och frågade honom OFTA om han ville sitta på pottan... Vi satt med honom långa stunder på pottan- läste saga, sjöng & underhöll honom där och han började prestera mer och mer och oftare och oftare. Och jäklar vad det har gett resultat, i två dagar nu så har han själv börjat säga till då han behöver gå på pottan, han går dessutom på riktiga toaletten utan några bekymmer. Idag lyckades han hela dagen utan olyckor på golvet eller i byxorna.. Är så stolt & glad!!! Tänk snart har vi kanske bara ett blöjbarn kvar här hemma..
Vidar har dessutom slutat med vällingen för några veckor sedan, även det utan bekymmer.. så skönt!!
Annars då..... JO jag mår MYCKET bättre!! Går faktiskt över förväntatn att vara mor till 4 barn.. Det är stökigt, stressigt, högljut & sömnlöst... MEN samtidgt så har jag ett liv fyllt av glädje, en massa skratt & mängder av kärlek!!
Nä nu ska jag sätta mig och pyssla en liten stund.. Amanda sover borta hos en kompis, Linus är även han hos en polare, bus grabbarna sover och Alice är nöjd i sitt baby gym! Jag får alltså lite egentid ikväll.. den är dyrbar!!

Inga kommentarer: