fredag 9 april 2010

Hämtade Lucas med bara 1 stövel..

Blev minst sagt förvånad igår då jag skulle hämta hem små grabbarna då dagmamman berättade att Lucas bara hade 1 enda stövel kvar... ??? Han hade lekt i den riktigt stora snöhögen på tomten mitt emot dagmammans hus och helt plötsligt kommit tillbax därifrån och meddelat att han tappat ena stöveln i ett djupt hål där han sjunkit ner.. Tro inte att han kunde peka ut var i denna jätte snöhög han tappat den heller.. jag tror hans exakta ord var: Men hallå...! JAG vet inte var jag tappade den...!

2 dagmammor + en papppa hade letat en bra stund men förgäves... letandet försvårades av att de dessutom sjönk ned till midjan i snö då de letade, så det gav upp till sist... Var mindre kul att bära min tunge son till bilen och sen från bilen och in, höggravid och allt!!!

Men slutet gott!! Linus for tillbax till brottsplatsen imorse och efter ett lååångt letande så hittade han både stövel och tjocksocka, underbart!! Slipper köpa nya skor innan våren ens hunnit börja ordentligt.. tur man är gift med en envis karl!!

Inga kommentarer: