måndag 8 augusti 2011

Inskolning, vardag, rutiner..

Jaha så var dagen redan här.. Vardagen o rutinerna menar jag.. Å bara för att göra så det känns ännu lite mer som att sommaren är slut så öser regnet ner o de är grått o trist...

Tur ungarna är glada i alla fall! Lucas min stora duktiga kille skulle helst ha varit på fritids redan igår..
;) Vidar vill träffa sina kompisar igen o sociala o glada Alice kommer säkert oxå att trivas hos vår fantastiska dagmamma.. Är jobbigare för mamman o pappan.. Vi kom på igår kväll att nu är vår minsting stor, hon som nyss föddes..? Vad hände, var tog tiden vägen..? Fan, nu låter man som en gammal tant.. :)

Jag hann då gå igenom ALLA höst/vinter kläder igår.. Flyttade över mellan barnen, trollade fram ur mina gömmor , slängde, sparade,tvättade.. Så nu vet jag exakt vad som behöver inhandlas.. Allt nytt till Amanda, ny overall o överdragsbyxor till Lucas, men sen fanns resten - fantastiskt! Den som spar han har!!

Men vilka mängder med kläder/mössor/vaktar osv det blir med "bara" 4 barn, hur gör storfamiljerna? Planering o bra förvaring gissar jag!

Nä, nu blir det frukost o sen drar vi mot inskolningarna ..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: