tisdag 28 september 2010

Myspys..

I helgen som redan passerat så hade vi ett extra barn i familjen- Amandas vän Linnea. Vi hade en toppen trevlig helg tillsammans. Den bestod av disco, storbakning, fotbollsmatch, kalas för min bror mm mm...
Denna vecka inledde jag med en intervju på geriatriken 4 på NUS, har sökt en natt tjänst där. Med nervösa steg tog jag mig dit och med stolta självsäkra steg tog jag mig därifrån.. Bra erfarenhet för mig & mitt självförtroende!! Väntar besked i mitten av nästa vecka. Hur det än går så blir jag nöjd. Får jag ej tjäsnten så får jag ju va hemma med barnen = mys, skulle jag däremot få den så innebär det bättre inkoms + högre föräldrapenning längre fram då jag ska va mammaledig = super bra! Så nu är det bara att vänta och se vilken typ av höst det blir.. jobb eller mammaledig???
Passade på att göra en snabb visit hos söta lilla Molly och hennes mamma som återigen låg inlagda på barn 2.. Mysigt att se dem, men trist med omständigheterna. Som tur var så var det inget allvarligt denna gång och dom har redan fått åka hem.. jippi!!
Annars så arbetar jag 6 gubben för fullt med vår nya farstukvist, satsar på att ha lagt trallen innan söndag för då får vi massa kalas gäster som ska fira att papapn i huset har fyllt år. Ingen jämn födelsedag, men jag vill fira ändå. är ju ett utmärkt tillfälle att få umgås med släkt & väner..
Alice up date: Kan stå om man håller i hennes händer, rullar runt från både rygg & mage, skratatr och ler mest hela tiden, ratar tutte mer och mer och vill ha tumme.
Vikt 7500g Läng 67cm!!! STOR TJEJEN våran.. :-)
Avslutar med lite mys bilder från helgen & veckan.. Amanda & Linnea på väg till disco.
Amanda med sin slips som hon sytt helt själv på syslöjden!!


Alice med tumme.. :-)


Dio & Alice... samt Dio & Lucas







Systrarna myser i tv soffan.






Inga kommentarer: