tisdag 23 februari 2010

Akt dä!!!

Jag är hemma och pluggar, fast imorse trodde jag att jag skulle få ha alla barnen hemma. Var så jäkla kallt, -30 grader, då är man inte så sugen på att starta bilen och åka och lämna några barn.
Men... jag gjorde det i alla fall och det var ett bra beslut då pojkarna skulle ha tvärt emot dagen idag på lokalen och dom hade blivit alldeles för besvikna om de missat det.
Tvärt emot dagen är en kul dag då man har kläder som är tvärt emot, typ pyjamas, och man äter under bordet i stället för på bordet osv... Ni förstår säkert varför dom tycker att detta är helfestligt!! :-)


Lite uppdatering kanske inte skulle sitta helt fel...
Amanda har fyllt 9, men blir alltså 10 år under 2010! Lucas är 4 men fyller 5år under 2010, och Vidar fyller 2 år om ungefär en månad... Shit va dom växer!!
...å så har vi ju deras lillasyter i magen, hon väntas titta fram med planerat snitt om ca 80 dagar i mitten av Maj!
Vidar har förövrigt börjat snacka lite mer, en favvo mening just nu är: Akt dä!!! (akta dig) Uttalas med mycke pondus och med lite bondska!!! Orden används oftast mot storebror som visst ofta är i vägen för lillebror! :-) Här har jag en liten bild på inbjudningskortet till 2 års kalaset, en snäll tjej på FL hjälpte mig att fixa detta. Är ju över en månad kvar, men det skadar inte att vara ute i god tid!!

Nä nu måste jag plugga lite, har prov nästa vecka i provtagning, kateterisering av urinblåsa, narkos, & pre och post operativ hygien m.m....

Inga kommentarer: